Wednesday, November 17, 2010

.TAMAT.

tamat? apa yang tamatnya? tamat episod ke?
haha. alhamdulillah. sebenarnya tamatlah sudah sesi pembelajaran saya di UiTM Machang, Kelantan selama 3 tahun. apa yang boleh saya katakan, terlalu banyak pengalaman yang telah saya lalui sepanjang di sana. most of them was a sweet memories. sungguh!

teringat lagi pada hari pertama saya jejakkan kaki di sana, hati saya diketuk pelbagai persoalan dan rungutan ; " tempat apa ni? macam hutan je. ala, tak bestnya! nak keluar pun susah! ", " orang kelantan ni friendly ke? entah2 dioarang tak suka orang luar macam aku pastu mesti sombong " , " makanan diaorang ni aku boleh telan ke? alahai~ ". seriously, itu semua tanggapan pertama saya masa sampai kat UiTM Machang. * maaf ya!*

tapi selepas seminggu saya berada di sana menjalani minggu mesra siswa/i, saya mula mengenali beberapa orang rakan Kelantan dan ada juga yang luar dari Kelantan. ternyata sangkaan saya meleset. mereka yang saya kenali itu sangat baik,peramah and so on. dan sampai sekarang saya masih berkawan baik dengan mereka. antaranya Farah ; classmate saya.

hmm. terlalu banyak pengalaman manis yang saya ingati tak kurang juga pengalaman pahit. kata orang, dalam hidup pasti ada pahit dan manisnya. memang benar.
namun sepanjang semester akhir saya, saya kira semua momen yang saya alami adalah pengalaman manis buat saya. :) untuk saya senaraikan memang tak dapekla, cuma saya ingat baru2 ni classmate saya membuat surprise untuk hari jadi saya pada 2 nov lalu. sungguh saya terharu! dan yang paling tak menahan, lecturer kami ; Cik Anis Ediana pun pakat dengan rancangan classmates saya untuk memarahi saya atas sebab2 work saya yang tak memenuhi citarasanya. sampai minta bawak 'gunting' nak potong work saya. oh tidakkk~~
rupanya 'gunting' yang sibuk dikatakan tu adalah kek. terus saya menangis apabila mereka masuk dengan kek dan 2 batang lilin sambil menyanyikan lagu 'happy birthday' pada masa itu.
thanks a lot guys! i really2 never ever forget at that moment. sayang korang.
this is tribute for you guys.( ADD6TB, u guys rock! )

fashion show (part 5)
(yang pakai baju2 pelik tu model kami)

during our briefing for the diploma show
( this is part of my classmates)


at Pantai Melawi, Bachok, Kelantan.
( celebrating our last day at Kelantan)
so much to i wanna say to you guys but key words that all of you must know;
I LOVE YOU GUYS!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

now, im gonna post a few picture of mine while doing the project. as u know im a textile student, so the basic thing that i learned ;resist also known as batik, printing, and fiber (weaving) which is makes my patience going upside down. how is that heh?
memang, dalam proses pembelajaran semasa saya di Machang , kesabaran saya sangat diuji. tambah2, saya ni orangnya sangat 'penyabar' jadi bila dah menjadi sukar bertambah2 'kesabaran' saya. hehe.

so, here's some pic :


this is my final layout for printing.
( motif : baba nyonya's porcelain, its kinda 'kosong' at the b.ground sebab nak buat technique tapi last2 tak jadi)


this is called ; opaque technique


bentang kain; setelah siap proses expose frame.
nak print pulak. :)

*sorry tak attach banyak gambar sebab nak jimat space :P *


this my 4 meter fiber project.


resist ; batik

semasa diploma show, kami semua diminta untuk menggantung dan mempamerkan hasil karya2 kami. and this is mine. :D

*actually taklah cantik mana pun*

i combined all the pieces of my work project.
its kinda 'malulah' for me, showing it to people. haha.
yela, my work taklah gempak mana.
so, here it goes. :D

and ya, i attached some my friends pieces here :D


salwa's

iman's

tipah's

-------------------------------------------------------------------------------
so, i guess i'll end up the post with the pic of me and friends on our pre-grad dinner's nite.







okay, that's all.
assalamualaikum. ^^

2 comments:

  1. you did it a good job dear! NICE! good job! :D

    ReplyDelete
  2. thanks kyla. tp harap2la lepas result aku kali ni. aminnn~

    ReplyDelete